Δύσκολο; Όχι και τόσο…

Οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις είναι μικρές ή μεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις. Είτε λόγω έλλειψης γνώσεων, είτε λόγω κόστους, η προώθηση στο διαδίκτυο (e-marketing) αποτελεί ένα άβατο.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολύ απλά πράγματα που μπορεί να δοκιμάσει μια ελληνική επιχείρηση για να ξεκινήσει να αναπτύσσεται μέσω του διαδικτύου. Ένα απλό σχέδιο προώθησης 5 σημείων για τις μικρές και μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις:

1. Αναγνώριση. Χρησιμοποιήστε τα κοινωνικά δίκτυα για να λάβετε τους πρώτους σας σημαντικούς πελάτες που θα σας βοηθήσουν να αναπτυχθείτε. Πχ ενημερώστε τους φίλους σας στο facebook, εντοπίστε για κόσμο που που είτε είναι αρνητικοί προς τους ανταγωνιστές σας είτε περίεργοι στο Twitter  για το ξεκίνημά σας και ανοίξτε μία συζήτηση μαζί τους, δοκιμάστε το foursquare κλπ. 

2. Κατανομή. Πουλήστε στοχεύτοντας εκεί που οι πελάτες σας ήδη βρίσκονται, για να αποφύγετε επιπλέον δουλειά. Στόχευση προσφέρουν όλες οι πλατφόρμες διαφήμισης, όπως το google ή το facebook.

3. Δοκιμές. Δοκιμάστε με τεστ αλλαγών  την ιστοσελίδα σας, για να αυξήσετε σταδιακά τις πωλήσεις η τις επαφές σας. Πχ μεγαλώνοντας ένα κουμπάκι “Προσθήκη στο καλάθι” ή αλλάζοντας χρώμα σε ένα κουμπάκι “Επικοινωνία” μπορεί να σας φέρει περισσότερα χτυπήματα. 

4. Ευτυχισμένοι πελάτες. Κάνοντας ευτυχισμένους τους πελάτες σας, μετατρέψτε τους σε διαφημιστές σας για να αναπτύξτε την επιχείρησή σας φθηνά.  

5. Πίστη πελατών. Κρατήστε τακτική επαφή με τους πελάτες σας για να τους μετατρέψτε από απλούς πελάτες σε τακτικούς πελάτες σας. Η επαφή αυτή μπορεί να διατηρηθεί με email, sms, facebook κλπ προσφέροντας εκπτώσεις, συμμετοχές σε κληρώσεις, πληροφορίες κλπ