Social Media Marketing

Η χρησιμοποίηση των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί έναν νέο και πολλά υποσχόμενο τρόπο για την ενίσχυση της παρουσίας της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο και την απόκτηση στοχευόμενης επισκεψιμότητας. 

Η διαδικασία αυτή περιγράφεται με τον όρο “Social Media Marketing”. Τα προγράμματα που χρησιμοποιούνται για τον σκοπό αυτό, εστιάζουν στη δημιουργία περιεχομένου που ενθαρρύνει τους αναγνώστες στο διαμοιρασμό του με άλλα κοινωνικά δίκτυα. Οποιοσδήποτε, που έχει τη δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο, μπορεί με πολύ εύκολο τρόπο να έχει άμεσα πρόσβαση σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Το “Facebook”, το “Twitter”, το “Google+”, το “Youtube” και τα “Blogs” αποτελούν τα βασικότερα περιβάλλοντα κοινωνικής δικτύωσης, που επιτρέπουν κάθε χρήστη να αλληλεπιδρά και να δημιουργεί σχέσεις με άλλους χρήστες. Για το λόγο αυτό, ο χρήστης νιώθει μεγάλη οικειότητα όταν έρθει σε επαφή με την εταιρεία ή το προϊόν που γίνονται μέλη τέτοιων δικτύων. Βασικό χαρακτηριστικό αυτών των κοινωνικών δικτύων είναι η δυνατότητα σχολιασμού και η επανάληψη των μηνυμάτων με αποτέλεσμα να διευρύνεται συνέχεια η ομάδα των ατόμων που λαμβάνουν ένα μήνυμα. Αποτελεί τη σημαντικότερη διαφήμιση “από στόμα σε στόμα” μέσω του διαδικτύου. Έτσι, κάθε επιχείρηση μπορεί να επιλέξει τους χρήστες και να στοχεύει ακριβώς στο κοινό που επιθυμεί και μέσω της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους να γίνει περισσότερο δημοφιλής και να αποκτήσει την πίστη των πιθανών καταναλωτών προς το προϊόν ή υπηρεσία του.

Γιατί όμως να επιλέξει η επιχείρηση αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας? Τα πλεονεκτήματα είναι πολυάριθμα. Αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια στη συνέχεια.

1. Καλύτερη στόχευση.

Με τη σωστή χρησιμοποίηση των εργαλείων που διατίθενται για την εφαρμογή του “Social Media Marketing”, η επιχείρηση μπορεί να γίνει περισσότερο ορατή σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, μια μικρή επιχείρηση μπορεί να ενισχύσει το όνομα του προϊόντος της σε ένα σωστά επιλεγμένο και συγκεκριμένο κοινό.

2. Δεν απαιτείται ειδίκευση ή τεράστιες τεχνικές ικανότητες

Είναι σημαντικό ότι οποιοσδήποτε μπορεί να επωφεληθεί από την επικοινωνία μέσω των συστημάτων κοινωνικής δικτύωσης χωρίς να έχει ιδιαίτερες γνώσεις προγραμματισμού. Αρκεί μόνο η απλή γνώση της χρήσης του διαδικτύου.

3. Αύξηση της ορατότητας της επιχείρησης

Η επικοινωνία μέσω των κοινωνικών δικτύων βοηθά στη διάδοση των πληροφοριών. Η δημιουργία νέου περιεχομένου που πραγματικά χρειάζεται ο χρήστης και ο διαμοιρασμός του, βοηθά στην αύξηση της δημοτικότητας της επιχείρησης.

4. Παρακολούθηση του ανταγωνισμού

Ακολουθώντας τους ανταγωνιστές στα συστήματα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί η επιχείρηση να είναι σε θέση να προσφέρει ένα καλύτερο πακέτο προσφοράς και να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από αυτούς.

5. Διεξαγωγή έρευνας αγοράς – Ακούστε την άποψη του πελάτη

Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων εκφράζουν την άποψή τους για τα διάφορα προϊόντα που χρησιμοποιούν. Έτσι, σας δίνεται η δυνατότητα τροποποίησης και βελτίωσης του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας προκειμένου να ικανοποιήσετε τον πελάτη.

6. Αύξηση της πίστης και της εμπιστοσύνης του καταναλωτή

Μιλώντας στον πελάτη προσωπικά, του δημιουργεί την αίσθηση ότι επικοινωνεί με κάποιον φίλο και όχι με μια απρόσωπη εταιρεία. Αυτό βοηθά στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης του απέναντι σε σας έναντι των ανταγωνιστών.

7. Ενίσχυση των υπηρεσιών απέναντι στον πελάτη

Με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων, μπορείτε να δίνετε απαντήσεις σε ερωτήματα άμεσα εξοικονομώντας μεγάλα χρηματικά ποσά αλλά και αποφεύγοντας την καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση του πελάτη σας.

8. Χαμηλό ή καθόλου κόστος

Η χρησιμοποίηση οποιουδήποτε μέσου κοινωνικής δικτύωσης είναι ανέξοδη ή κοστίζει ένα ελάχιστο ποσό. Αυτό αυτομάτως οδηγεί και σε μικρό ρίσκο επένδυσης ακόμα και για την πιο μικρή επιχείρηση.

Εάν θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ένα “αρνητικό” σημείο στη χρήση των κοινωνικών δικτύων για την προώθηση της επιχείρησής μας είναι ότι πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινότητας ώστε να διατηρεί την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού που προσεγγίζει η κάθε επιχείρηση.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε κάποια παραδείγματα επιτυχίας της χρήσης των κοινωνικών δικτύων σαν μέσο επικοινωνίας και προώθησης των επιχειρήσεων. Η coca cola, η dominos pizza, η dell, τα starbucks και η Ford fiesta είναι κάποιες από της σημαντικότερες περιπτώσεις επιτυχημένου social media marketing.